Tratament postoperator

PRK necesită picaturi, unguent, pansament timp de două zile până la reepitelizarea completă a corneei: asociind două zile tratament cu picături şi antialgice.

Tratamentul imediat
Picături, unguent, pansament, urmând ca la domiciliu, primele două zile să se administreze picături din oră în oră. În primele ore, postoperator, apare senzaţia de corp străin, lăcrimare, chiar durere care cedează la administrarea de antialgice în cateva ore. În acest caz se recomandă repaus la pat, repaus ocular (exclus cititul şi vizionarea TV). Aceste acuze se remit până a doua zi.

Tratamentul de lungă durată
Recuperarea totală, postoperatorie este variabilă, putând dura până la câteva luni. În majoritatea cazurilor, evoluţia postoperatorie este favorabilă.
Primul control postoperator se face la două zile după intervenţie când se înlătură pansamentul. Tratamentul presupune picături antiinflamatorii aplicate astfel: de 5 X 1 /zi în prima lună, 4 X 1 /zi în a doua lună, 3 X 1 /zi în a treia lună.
Controalele postoperatorii se programează individual, urmând ca vederea să se stabilizeze în două, trei luni.
Atenţie! Acuitatea vizuală obţinută postoperator nu va depăşi acuitatea vizuală maximă ce poate fi obţinută cu cea mai buna corecţie cu ochelari.
Complicaţii: Pentru PRK, complicaţiile ce pot apare sunt rare, constând în: vindecare lentă a epiteliului corneean, dificultate la vederea nocturnă sau la lumină puternică, regresia corecţiei refractive. Infecţiile oculare sunt extrem de rare, fiind dependente de respectarea unei igiene riguroase de către pacient.
Concluzie: operaţia de scădere a dioptriilor cu laser are o rată foarte mare de succes, este uşor suportată de către pacient, iar vindecarea este rapidă.